Gulcin Kocak
AsstrA Associated Traffic AG hakee jatkuvasti uusia ja joskus epätavallisiakin tapoja palvella asiakkaita ja parantaa laadukasta liiketoimintaansa. Yhtenä esimerkkinä on yritysryhmän perustama Global Container Provision -yksikkö.
Seuraavassa haastattelussa Gulcin Kocak, AsstrA Business Accelerator -projektipäällikkö, esittelee joitain näkemyksiään tästä uudesta divisioonasta.
Mikä on Global Container Provision -yksikön tarkoitus?
Divisioonan tavoitteena on vastata asiakkaiden tarpeisiin tilanteissa, joissa varustoimoilla ei mahdollisuutta vastata kysyntään, esimerkiksi silloin kun niillä ei ole tarjota kuljetuskalustoa tai kapasiteettia. Haluammekin tarjota ratkaisuja samanaikaisesti sekä myynti- että operatiivisille käyttäjäryhmillemme ja myös asiakkaillemme.
Joskus varustamot eivät voi toimittaa kontteja tiettyihin paikkoihin. Tällaisessa tapauksessa voimme ryhtyä etsimään kontteja toisesta lähteestä, jotka ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan siten, että asiakkaat voivat lähettää lastinsa ilman viiveitä tai ylimääräistä odotusaikaa.
Sen lisäksi, että tarjoamme asiakkaille tällaista tukea, konttien kaupankäynnin toinen tarkoitus on tuottaa yhtiölle lisää tulovirtaa. Ostamme kontteja sijaintipaikoista, joissa ne maksavat vähemmän, ja myymme ne siellä, missä ne maksavat enemmän.
Miksi asiakkaita kiinnostaisi tällainen palvelu, eivätkö he ota yhteyttä suoraan laivayhtiöihin?
Jos asiakkaat haluavat säästää seisonta- ja viivästysmaksuissa, he voivat kääntyä puoleemme , silloin kun he tarvitsevat pitempiä ilmaisia säilytysaikoja kuin mitä laivayhtiöt voivat omaan kalustoonsa sidottuna tarjota. Meillä on enemmän joustavuutta tarjoamaan edullisia ehtoja, koska meillä on tarjota asiakkaillemme oma kuljetuskalusto.
Asiakkaamme voivat myös säästää kuljetuskustannuksissa, koska voimme toimittaa kontit lähemmäksi lastauspaikkaa.
Lopuksi asiakkaat voivat tarvita erikoiskontteja tietyille kauppareiteille, joille varustamot voivat tarjota vain vakiokontteja.
Mitä etuja asiakkaat saavat yhteistyöstä AsstrA:n kanssa?
Tärkeimmät edut ovat suora, selkeä kommunikaatio ja oikeat ratkaisut lyhyellä aikajänteellä. Heillä on kontit valmiina, kun on tarvetta, eikä niitä tarvitse odottaa. Viime kädessä tämä johtaa nopeampaan varastokiertoon.
Mitä odotat AsstrA-kollegoiltasi työskennellessäsi tämäntyyppisissä projekteissa?
Odotamme kolleegoiltamme myynti- ja operatiivisissaryhmissä, että he kertoisivat meille aina, kun on tilaisuus käydä kauppaa tai vuokrata kontteja, perustuen heidän markkinakokemuksiin ja asiakkailta saatuihin tietoihin. Korkeat hinnat, pula kalustosta ja lyhyet ilmaiset säilytysajat ovat kaikki mahdollisuuksia tulla mukaan ja saada asiat hoidettua paremmalla tavalla.
Kirjoittaja: Anastasiya Onoshko.