Vuosi 2021 pitää logistiikkamarkkinoita edelleen paineessa. Talous ja liike-elämä selviävät hitaasti mutta varmasti pandemian seurauksista. Ensinnäkin Evergreen-konttilaiva, joka tukki Suezin kanavan, lisäsi kestotestiä kuljetusalalle. Lisäksi konteista on pulaa ja epätasapainoa ja on ruuhkia satamissa ja teillä. Lisäksi kuljettajien puute ja houkuttelevat investoinnit kuljetusalaan sekä hintojen nousu vaikuttavat kielteisesti kansainväliseen kauppaan. Vaikeudet eivät kuitenkaan estä AsstrA:aa saavuttamasta tavoitteitaan.
Vuonna 2021 yritysryhmän tärkein kehityssuunta on kansainvälisen rahtiliikenteen palvelujen laatu ‒ AsstrA Visibility. Osaamisen rakentamisesta ovelta ovelle -merikuljetukseen ja teollisuusprojektien logistiikkaan on tulossa perustavanlaatuinen kehityssuunta tulevina vuosina. Tapaamme kansainvälisen AsstrA-konsernin toimitusjohtajan Dmitry Lagunin kanssa saadaksemme lisätietoja toisen vuosipuoliskon suunnitelmista.
Dmitry Lagunin
”Yhtiö keskittyy konttikuljetusten määrän kasvuun ja jatkaa tuotteen mainostamista yritysasiakkaille. Oman toimintansa kehittämiseksi satamissa ja NVOCC: n (Non Vessel Operating Common Carrier) ja linjojen välisen yhteistyön rakentamiseksi, toimistot avataan Valenciassa ja Hampurissa. Maakuljetusten laatu ja merikuljetukset täydentävät toisiaan. Jokainen asiakas saa integroidut, yhdistetyt ratkaisut yhdestä lähteestä, läpinäkyvän palvelun ja maailmanluokan laadun”, sanoo Dmitry Lagun.
Vuonna 2020 30 000 TEU:a toimitettiin AsstrA:n asiakkaille. Tänä vuonna yhtiö aikoo nostaa määrän 50 000 TEU:uun.
"Aiomme ottaa käyttöön uuden TMS:in (Transportation Management System) FCL:lle (täysi konttikuorma) ja rakentaa täysimittaisen Control Tower-palvelun asiakkaillemme. Yhtiö työskentelee uusien lähestymistapojen parissa yhteistyössä laitteiden ja ajoneuvojen käyttäjien kanssa. Laajennamme yhteistyötämme Shippeon kanssa voidaksemme seurata lastin sijaintia 24 tuntia 7 päivää viikossa. Teknologisten innovaatioiden ansiosta asiakkaat saavat laatuvaatimusten mukaisen, toimituksen ajallaan, logistiikkakustannusten optimoinnin ja uudet kuljetusjärjestelmät”, lisää Dmitry Lagun.
AsstrA-tiimi kehittää kohdennettuja koulutusohjelmia henkilöstölle ja soveltaa uusia tapoja löytää kykyjä. Jokainen yrityksen työntekijä saa työkaluja henkilökohtaisten ja yrityksen tavoitteiden saavuttamiseksi, avatakseen uusia mahdollisuuksia kehitykseen. Henkilöstön laadullisen ja määrällisen kasvun avulla yritys lähestyy vuoden 2030 globaalia tavoitettaan ‒ päästä TOP-10-logistiikkayritysten joukkoon Euroopassa.