Kuljetus suurnopeuskonttijunilla Kiinasta on monien globaalin sektorin valmistajien suosiossa sen nopeuden takia. Tällä kuljetustavalla on monia etuja, ja se on vahva välivaihtoehto meri- ja maantiekuljetukselle. Kuljetuksen haastavin osuus – jonka kuitenkin kuljetus- ja logistiikka-alan ammattilaiset voivat ratkaista nopeasti ja tehokkaasti – on kontin toimitus saapumisasemalta lopulliselle vastaanottajalle.
AsstrA-Associated Traffic AG:n asiakkaat saavat täydet rahdin toimituspalvelut, joilla kontit kuljetetaan nopeasti ja edullisesti minne tahansa Euroopassa.
LISÄTIETOA
-
AsstrA AG:n asiantuntijat tarjoavat täydet rahdin toimituspalvelut konttikuorma-autoilla:
- Design T1 ja CMR.
- Terminaali- ja asemamaksut.
- Lastaus ja purku, kontin purku asemalaiturilta ja sen lastaaminen erikoisperävaunun konttiin.
AsstrA-tiimi tarjoaa myös täydet rautatiekuljetuspalvelut:
- Tyhjien konttien toimitus lähettäjän varastoon.
- Lastattujen konttien toimitus asemille.
- Vientitodistusten rekisteröinti.
- Rautatierahti.
- Rautatiekuljetuksien paperityöt Kiinassa.
- Rautatierahtimaksut.
- Sisäisen tullipassituksen rekisteröinti.
- Terminaalipalvelut saapumisasemalla.
- Varastointi väliaikaikaisissa varastoissa tuontitulliselvitystä varten.
- Rahdin purku kontista vastaanottajan varastoon.
- Rahdin kuljetuksen seuranta koko reitin ajan ja tietojen päivitys asiakkaalle.
-
AsstrA tarjoaa monenlaisten tavaroiden kansainvälistä kuljetusta:
- kulutustavarat
- kumi- ja muovituotteet
- auton osat
- lääkeaineet
- tarvikkeet ja varaosat
- koneet ja elektroniikka
- vaatteet, kengät, lyhyttavarat
- huonekalut, kodintarvikkeet
- metallurgisen teollisuuden tuotteet
- sellu- ja paperituotteet
- kosmetiikka
- vesiteollisuuden tuotteet
- muut teollisuustuotteet.
Seuraavia tuotteita ei hyväksytä avoimiin kontteihin:
- herkästi pilaantuvat tuotteet
- ylisuuri rahti
- vaaralliset tuotteet
- nesteet.
-
Kun juna saapuu Malaszewicen, Varsovan, Lodzin, Hampurin, Duisburgin, Nürnbergin, Tilburgin, Minskin tai Moskovan asemalle, asiakkaalle on tarjolla kaksi vaihtoehtoa:
- tavaroiden toimitus rautateitse jollekin toiselle rautatieasemalle Euroopassa tai IVY-maassa tai
- konttikuorma-auton käyttö.
AsstrAn asiantuntijat suosittelevat rautatiekuljetusvaihtoehtoa, jos käytettävissä on suora kokojunayhteys saapumisasemalta vastaanottajan asemalle. Jos tällaista säännöllisesti kulkevaa yhteyttä ei ole, asiakas voi valita rahdin kuljetustavaksi kaksi- tai kolmeakselisen konttikuorma-auton.
-
Eteenpäinkuljetukset konttikuorma-autoilla saapumispaikan suurnopeusjuna-asemilta ovat saatavilla EU:n alueella, Aasiassa ja IVY-maissa. Suosituimpia määräpaikkoja, joissa AsstrAn asiakkaat haluavat konttikuorma-autojen kuljettavan rahdin viimeiset kilometrit ovat:
- Puola
- Romania
- Tšekki
- Slovakia
- Unkari
- Bulgaria
- Ukraina
- Baltian maat
- Suomi
-
AsstrAn konttilähetykset ovelta-ovelle-toimituksella tuovat seuraavat edut:
1. NOPEUS.
Junan saapumisasema on Malaszewice, Varsova, Lodz, Hampuri, Duisburg, Nürnbergin, Tilburg, Minsk tai Moskova. Siellä asiakkaille on tarjolla täydet terminaalipalvelut. Tavarat toimitetaan lopulliselle asiakkaalle 1-2 päivässä (riippuen purkupaikasta).
2. JOUSTAVUUS.
Tällaisen kuljetuksen reittiin voidaan tehdä muutoksia tarvittaessa, kun esimerkiksi tietyt osat tiestä on suljettu eikä kuljetus vaadi erikoisreittien käyttöä.
3. LUOTETTAVUUS.
Kontin lastaaminen konttikuorma-autoon tapahtuu nopeasti ja mahdollisimman turvallisesti. Tämän jälkeen asiakas saa säännölliset päivitykset tavaroiden sijainnista.
4. RÄÄTÄLÖINTI.
AsstrAn omat ajoneuvot ja toimisto Malashevichissa tarjoavat yritysasiakkaille mahdollisuuden räätälöityihin ratkaisuihin.
-
AsstrA-konserni noudattaa kansallisia ja kansanvälisiä lakimääräyksiä. Konttikuorma-autoilla kuljetettaessa noudatetaan CAP-sääntöjä: vaarallisia tavaroita ei hyväksytä kuljetettaviksi.
Painorajoitukset:
- Euroopassa sallittu paino on korkeintaan 22 tonnia.
- Ukrainassa rahdin paino ei saa ylittää 16,5 tonnia (vain kaksiakselisia konttikuorma-autoja käytetään tällä reitillä).
UKP:n tiettyjä tavaroiden kuljetusseikkoja säännöstelevät tekniset lait ja säädökset sekä yleissopimukset.